Hírek
2014. Május 22. 11:22, csütörtök |
Sport
Forrás: InfoVáros | Hajósi Miklós
Seelow után Bauska előtt
Kis Ádám és a Mitsubishi Colt EVO, a lettországi Bauska versenypályáján száll harcba az idő és a sporttársak ellen.
Egy tanulságos Autocross EB verseny után vagy csapatoddal a Levianus Motorsporttal.
A Német Seelow-i Autocross arénában, egy technikás pályán kellett megküzdened a sporttársakkal és a pálya viszontagságaival.
Tesztnek szántad ezt a hétvégi futamot, viszont a vasárnapi „B” döntőben, amíg ment a technika, parázs csatát, s harcot láttunk tőled. Mi is történt? Mesélnél a portál olvasóknak a hétvégi futamaidról, élményeidről új Mitsubishi Colt EVO-ról?
- Kalandos utazásunk volt Németország felé, a szállítójármű és a hozzátartozó kiegészítőkkel (Sátor) ez egy időre rányomta a bélyegét a csapat hangulatára.
Majd mivel 10 percet késtünk a technika átvétel kezdő időpontjáról sokad magunkkal, a vezetőbíró utolsó figyelmeztetésben részesített minket és még huszonöt versenyzőt.
Ezek után kezdődött a versenyhétvége a szabadedzéssel melyen ismerkedtem az autóval és a pályával egyaránt. A szabadedzést követően az első időmérőre került sor, melyen az autó hátulja igen csak pattogott, mert keményre sikerült a gátló beállítás. 41mp körüli idővel a tizenegyedik helyen végeztünk. A csapat tagjaival kielemeztük a hibákat, beállítottuk a hátsó lengéscsillapítókat. Mindezek után következett a második időmérő futam melyen 39,7MP idővel 2,1 másodperces javulás volt. Így a kilencedik helyen végeztünk.
A mezőny sűrűségéről mindent elmond, hogy a harmadik helyen végzett Michele Ottoboni 0,9 másodperccel ment jobbat nálam. Így az első előfutam besorolása szerint az ötödik rajtkockából indulhattam.
Következett az első előfutam, a rajtot jó ütemben kaptam el, sajnos nem húzódtam eléggé belülre, középre próbáltam koncentrálni az autót a jó fordulás miatt. Előttem harmadik pozícióból induló Miroslav Neumann hatalmasat fékezett, így a mögöttünk lévő sorból, mind Brozek, Artur Ervandian megelőztek mindkettőnket.
Sajnos visszacsúsztam a hetedik helyre és a végéig így négyesben vonatoztunk. Szinte egyszerre futottunk be a célba. Így hetedik lettem az első előfutamban.
Az 1. csoport erősségét az is tükrözte, hogy a 2. csoport győztese 4.23 mp idővel nyerte a futamot, míg én a hetedik helyen az egyes csoportban 4.10 mp időt mentem. Sajnos a szerencse nem pártolt mellénk, hisz ha lehet mondani a következő előfutamban még erősebb mezőny állt föl.
Szombatról vasárnapra az időjárás nem volt kegyes a versenyzőkhöz (ömlött az eső) a rendezők úgy döntöttek, hogy megfordítják a kategóriák indulási sorrendjét.
A pályakarbantartások miatt a rendezők törölték a Touring Autocross 2. előfutamát, hogy tetézzék döntésüket, nem a két legjobb futam elért pontszáma alapján sorolták be a rajtrácsot a döntőre, hanem a két futam közül a legjobb eredmény alapján.
Így sok múlott a harmadik futam eredményén. A harmadik sor választójaként belső ívre álltam fel. A rajtot jól elkaptam, kb a negyedik helyen állhattam, amikor a kilencedik helyről rajtoló Peter Stecca fékezés nélkül belement az autó jobb hátuljába. Ellenkormányoztam, de a mellőlem befelé húzódó Ervandian hozzáért az autóm jobb elejéhez, és háttal találtam magam a mezőnynek. A három, négy kanyaros hátrányt sajnos nem sikerült ledolgoznom, így az utolsó helyen értem célba.
Mivel az autó az első előfutamban nagyon „tette” a hátulját, ezért a csapatom kerékösszetartást állított a „B” döntőre, melyen a hetedik rajtpozícióból indultam.
A döntő rajtjánál egyes fokozatból kettes fokozatba váltásnál a Wastegate szelep megadta magát, így a turbónyomásom kettő bárról, egy bárra csökkent.
A változatosság kedvéért találkoztam Peter Stecca-val a pályán. Ismételten a mezőny végéről, nagy hátrányból kellet felzárkózni. Még abban a körben utolértem három autót melyek közül a következő körben az olasz és cseh versenyzőt sikerült egy kettős manőverrel megelőzni. Ezután a harmadik helyen haladó DS3-al versenyző német hölgy következett volna, melyet egy kör követés után próbáltam előzni. Ezt szerettem volna tisztán végrehajtani, mely miatt a sok sártól elkezdett párásodni a szélvédőm. A fűtést sajnos későn kapcsoltam föl, és az ötödik körben a sikán előtt eltűnt a világ előlem, és fékezés nélkül sikerült a jobb oldali szalagkorlátot megsimogatni ahelyett, hogy előre léptem volna egy pozíciót. Az autó járóképtelenné vált, így kiestem a döntőből.
A hétvégén Lettországban indulsz szintén Autocross EB-n. A Seelow-i tapasztalatokat milyen mértékben tudod majd hasznosítani? A Colt EVO-ban történnek-e változások a Lett versenyre, ha igen miért is?
- Seelowban kiderült, hogy az autó végáttétele túl hosszú, hisz a kanyarokat jó tempóban csak egyes sebesség fokozatban lehetett bevenni, kettes fokozatban befulladt az autó. Rendeltünk rövidebb végáttételt, mely reményeink szerint versenyig megérkezik. A videó elemzések alapján, melye hazaúton végrehajtottunk szükségessé vált egy kormányáttétel módosító beszerelése melyet csak a szeghalmi OB-ra tudunk beszerelni és ott letesztelni. Szükségessé vált egy hosszabb váltókar beszerzése, hisz a váltókar mozgatása komoly erőt kivett belőlem. Rendkívül nehéz a kezelése így. Reményeink szerint Bauskára beszerelésre fog kerülni.
A Bauskai versenypálya lényegesen gyorsabb a Seelow-inál. Így reméljük a most bent lévő végáttétel megfelelő lesz a pályához. Természetesen a Bauskai versenyt is tesztelésre és fejlődésre kívánjuk használni. Szoknunk kell még a rendkívül erős mezőnyt.
Támogatók: Belföld Sped Kft, LKL Color Kft, Adip' Art
Kft, Levianus Kft.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 16. 08:13, szombat | Sport
Holland-magyar - Rossi: egy pillanatra sem adhatjuk fel a játékunkat
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott egy pillanatra sem adhatja fel a saját, stabilitásra épülő játékát Hollandia vendégeként a szombati mérkőzésen a Nemzetek Ligájában.
2024. November 14. 07:44, csütörtök | Sport
Nemzetek Ligája - Ki-ki meccset játszunk a hollandokkal
Hat negyeddöntős hely kiadó a labdarúgó Nemzetek Ligájában a csütörtöktől szombatig tartó ötödik forduló előtt.
2024. November 13. 13:56, szerda | Sport
Harmadik hely az Évzáró Zemplén ralin
2024 utolsó ORC futamát rendezték Szerencs központtal, ahol ismét Pásztor Tomi diktálta Kronome Ákosnak az itinert.
2024. November 13. 13:51, szerda | Sport
Dunántúli Technikai Sport kupasorozat, a DTS Cup 2024 rövid összefoglalója
Az idei év a 2024-es év, egyben a második szezon a DTS Cup történetében.