Hírek
2012. Március 06. 07:03, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress
Nem veszhet el a bonus-malus besorolás
Tavaly lépett életbe az új bonus-malus szabályozás, mely szerint az autók üzembentartóinak besorolását a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer (KKNYR) tartja nyilván.
Bár az átállás nem volt zökkenőmentes, mára nagyban javult a nyilvántartás sikeres adatkéréseinek aránya. A nemzetgazdasági tárca megerősítette, hogy a kgfb szerződők nem vesztik el korábban megszerzett bonus-malus osztályba sorolásukat, akkor sem, ha a KKNYR-ből nem sikerül azt a határidőn belül lekérdezni, igazolni.
Tavaly nyáron léptek hatályba a bonus-malus besorolás új szabályai a Nemzetgazdasági Minisztérium rendelete alapján. Az új szabályok szerint kizárólag a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer (KKNYR) adatai alapján sorolhatják be a biztosítók a szerződéseket valamely bonus-malus osztályba. A cél világos: papír nélkül, elektronikus formában áramoljanak az adatok az érintett biztosítók között, ellenőrzött kárnyilvántartási rendszerben.
Előfordulhat azonban, hogy hiányzó vagy téves adatok miatt nem lehetséges a kárnyilvántartásból egyértelműen megállapítani a besorolást. Mivel a biztosítási titokra vonatkozó szabályok szerint a biztosítók egymás között nem cserélhetnek adatot, így a szerződés megkötésétől számított 45. napig a biztosítónak kell értesítést küldenie az ügyfélnek, hogy ő pótolni vagy helyesbíteni tudja a szükséges adatokat. A K&H Biztosító eddigi tapasztalatai alapján az ügyfelek rendkívül együttműködőek.
„A KKNYR megfelelő működése mindenkinek érdeke, ezért az összes piaci szereplő azon dolgozott és dolgozik jelenleg is, hogy a korábban tapasztalt hiányosságokat megszüntessék. Köszönjük az ügyfeleink eddigi segítségét és türelmét a felmerült problémák tisztázásában. A továbbiakban is számítunk erre, kérjük, hogy figyeljenek a biztosítónktól kapott küldeményekre, és lehetőleg mielőbb pontosítsák adataikat, ha ezzel kapcsolatban megkeressük őket.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: „Szeretnénk felhívni a figyelmet arra is, hogy a díj esedékességétől számított 60. nap elteltével megszűnik a nem fizető üzemben tartók biztosítása. Ez az időpont sok ügyfél esetében január 1-jétől számítandó, így február 29-ig tartott, de nagyon sok esetben ettől eltérő lehet a dátum. Első tapasztalataink alapján úgy látjuk, hogy az ügyfelek tisztában vannak a nemfizetés súlyos következményeivel, és megfizetik a díjat és a baleseti adót egyaránt.”
Mi történik akkor, ha a megszerzett bonus-malus besorolást érinti a probléma? A Nemzetgazdasági Minisztérium jogértelmezése megerősítette, hogy a kgfb szerződők korábban megszerzett bonus-malus osztályba sorolásukat nem veszthetik el, ha azt a KKNYR-ből nem sikerül a jogszabályi határidőn belül lekérdezni, igazolni. Miután sikerült a korábbi biztosítók nyilvántartásában a helyes, korrigált adatokat megadni, azok a KKNYR-ben is megjelennek, és az új biztosító ezek alapján visszamenőlegesen is jogosult a valós bónusz-osztályba sorolni az autóst.
OrientPress Hírügynökség
Kép: OrientPress Hírügynökség / archívum
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot